Informacja o działalności Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku
Ta informacja jest napisana w sposób łatwy do czytania i zrozumienia.
Urząd Miejski w Nowym Miasteczku
Urząd Miejski w Nowym Miasteczku jest miejscem, w którym mieszkańcy mogą załatwiać sprawy urzędowe.
Urzędem kieruje Burmistrz Nowego Miasteczka.
Pracownicy Urzędu pomagają mieszkańcom Gminy Nowe Miasteczko.
Jakie sprawy można załatwić w Urzędzie?
W Urzędzie możesz między innymi:
- złożyć wniosek o dowód osobisty,
- zameldować się lub wymeldować,
- załatwić sprawy związane z działalnością gospodarczą,
- załatwić sprawy dotyczące podatków i opłat lokalnych,
- załatwić sprawy związane z aktami stanu cywilnego,
- złożyć wniosek lub podanie,
- uzyskać informacje dotyczące gospodarki odpadami,
- zgłosić sprawę dotyczącą dróg, oświetlenia lub innych spraw gminnych,
- uzyskać informacje dotyczące planowania przestrzennego i nieruchomości,
- uzyskać pomoc w ustaleniu, gdzie należy załatwić daną sprawę.
Nie wszystkie sprawy są załatwiane przez Urząd Miejski. Pracownik Urzędu poinformuje Cię, gdzie należy załatwić Twoją sprawę.
Gdzie znajduje się Urząd?
Urząd Miejski w Nowym Miasteczkuulica Rynek 2
67-124 Nowe Miasteczko
Jak skontaktować się z Urzędem?
Możesz skontaktować się z Urzędem na kilka sposobów.
Kontakt telefoniczny
Kontakt pocztą elektroniczną
Adres e-mail: sekretariat@nowemiasteczko.pl
Kontakt listowny
Pismo możesz wysłać na adres:
Urząd Miejski w Nowym Miasteczkuulica Rynek 2
67-124 Nowe Miasteczko
Kontakt elektroniczny
Możesz wysłać pismo przez platformę ePUAP.
Adres skrytki ePUAP: /UMIGNM/skrytka
Możesz także wysłać pismo przez system e-Doręczeń.
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-11128-52536-TIHBR-26
Wizyta w Urzędzie
Do Urzędu możesz przyjść osobiście.
Po wejściu do budynku powiedz pracownikowi, jaką sprawę chcesz załatwić.
Pracownik wskaże odpowiedni pokój albo osobę, która może Ci pomóc.
Możesz przyjść do Urzędu z osobą, która pomaga Ci w komunikowaniu się lub poruszaniu się.
Pomoc dla osób ze szczególnymi potrzebami
Jeżeli potrzebujesz pomocy w załatwieniu sprawy, poinformuj o tym pracownika Urzędu.
Możesz powiedzieć, jakiej pomocy potrzebujesz.
Może to być na przykład:
- pomoc w przeczytaniu dokumentu,
- pomoc w wypełnieniu formularza,
- wyjaśnienie trudnych informacji,
- pomoc w dotarciu do odpowiedniego pokoju,
- kontakt w formie dostosowanej do Twoich potrzeb.
Pomoc dla osób niesłyszących
Osoba niesłysząca może skorzystać z bezpłatnej pomocy tłumacza języka migowego.
Potrzebę skorzystania z tłumacza należy zgłosić przed planowaną wizytą w Urzędzie.
Zgłoszenie można przekazać do sekretariatu Urzędu.
Należy wskazać wybraną metodę komunikowania się:
- polski język migowy – PJM,
- system językowo-migowy – SJM,
- sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych – SKOGN.
Problemy z dostępnością
Jeżeli masz problem z dostępnością strony internetowej, budynku albo sposobu obsługi, możesz zgłosić ten problem do Urzędu.
Możesz także złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.
W zgłoszeniu napisz:
- jakiego problemu dotyczy zgłoszenie,
- jakiej pomocy potrzebujesz,
- jak Urząd może się z Tobą skontaktować.
Informacja o działalności Urzędu w polskim języku migowym
W tym miejscu zostanie umieszczone nagranie w polskim języku migowym.




