Przy okazji zbliżającego się dnia Wszystkich Świętych, w imieniu Gminy Nowe Miasteczko, administratora Cmentarzy Komunalnych na terenie Gminy Nowe Miasteczko, uprzejmie przypominamy o obowiązku uiszczania opłat za miejsca pochówku.
Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 576, z 2025 r. poz. 637.), opłata za grób pobierana jest na okres 20 lat. Po tym czasie należy ją odnowić, aby zachować prawo do miejsca pochówku.
W związku z tym prosimy rodziny zmarłych o:
- Sprawdzenie terminu ostatniej opłaty za grób,
- Uregulowanie należności, jeśli 20-letni okres dobiega końca lub już upłynął
- Kontakt z Urzędem Gminy w razie wątpliwości co do statusu opłat
Wszystkie formalności w tej sprawie załatwią Państwo w siedzibie Urzędu Miejskiego w Nowym Miasteczku przy ul. Rynek 2, pok nr 16 (dawny Bank Spółdzielczy w Przemkowie) poniedziałek 7:00-17:00, wtorek-czwartek 7:00-15:00, piątek 7:00 do 13:00, tel.: +48 506 071 731, e-mail: cmentarze@nowemiasteczko.pl
Brak uregulowania opłaty może skutkować przeznaczeniem miejsca do ponownego pochówku, zgodnie z obowiązującym prawem.





